Sunday, October 11, 2009

一個消息兩面看

2368又一次併購不成功, greatsoup兄稱之為小冷水, 我也認為會影響近日的升勢, 不過,
「小冷水」可能令我們有機會更低吸, 我認為, 併購價錢唔好就不如唔好買, 例如早年2368在討價還價後放棄買越南工廠, 結果證明正確.當然, 若常常購完又唔成事, 會令到一些機構投資者唔likey.對我來說, 最緊要係賺多派多!!!呢方面我更有信心, 因為唔併購即係有更多現金, 高息政策更加不會改變.由於中國近月經濟較預期佳, 零售市道暢量, nike在內地銷量續增, 我估計2368半年每股可賺20仙, 每股派13-14仙股息. 市價應該值幾多錢? 我就唔識了, 下個月宣布業績後由市場決定吧. 我太懶了, 都唔想佢今年上3文, 如果上得到, 就要開工做「救世主」了!
金價上咗1000, jr認為已得到確認, 在什麼水位再上車或加注, 自己決定啦!

4 Comments:

Blogger Andy Yan, CFA said...

Sometimes, we are over-confident to our decision, this happens on the CEO or top management of listed companies as well.

I appreciate 2368's action. If the deal is really not attractive, stop it, forget it, then go for another one. There is no losing face. Making stock holders' loss is the most losing face action! hahah!

2368, I like you! :-)

7:35 AM  
Blogger HOI YI said...

標哥,鷹美國際最新公佈,於11月12日星期四召開董事會會議,股價開始強勢!

9:55 PM  
Blogger Leo said...

Peter, should the intrim be announced in next Jan? Thanks.

12:16 PM  
Blogger peter said...

It would be announced on Nov 12.

10:44 AM  

Post a Comment

<< Home